Trykkbølge

Plaget med akutt eller kronisk senebetennelse?

Smerter i underarm ved PC-bruk?

Smerter i akillesen ved gange eller løping?

Lundklinikken kan hjelpe deg! Trykkbølgebehandling (extra corporal shock wave) kan være det du trenger for å bli bedre og har vist dokumentert effekt mot flere lidelser. Lundklinikken fysioterapi & kiropraktikk med kiropraktor Wilkens PhD, kiropraktor Mjåland og kiropraktor Nymo Kjelland har alle kompetanse på seneproblematikk og kan tilpasse behandling til ditt problem. Her kan også Kiropraktor Mjåland gjennomføre en ultralydundersøkelse, for å undersøke om størrelsen på seneskaden.

Trykkbølgebehandlingen brukes mot blant annet:

Senebetennelse er et svært vanlig problem og en hyppig årsak til konsultasjoner hos Lundklinikken fysioterapi & kiropraktikk. Trykkbølgebehandling brukes mot senebetennelser i blant annet skulder, albue, hofte, kne og akillessener. Trykkbølgebehandling brukes også mot hælsporer og smerter i fotsålen. Vanligvis opplever man umiddelbar smertelindring og bedret bevegelse etter trykkbølgebehandling. Eventuelle bivirkninger er minimale.

Hvordan virker trykkbølgebehandling?

Behandlingen fører til en betennelsesliknende reaksjon i vevet som behandles. Kroppen reagerer med å øke blodsirkulasjon og stoffskifte i området, som igjen stimulerer kroppens egne reparasjonsprosesser. Trykkbølgene bryter ned skadet vev og kalkpåleiringer.

Hvilke forholdsregler bør jeg ta hensyn til?

- Kortison-injeksjoner skal ikke være gitt i løpet av den siste måndenen før trykkbølgebehandling.
- Blødningstendenser og blodkoagulasjonsforstyrrelser med tilhørende medikasjon.
- Hjerte- eller sirkulasjonsforstyrrelser.
- Akutt inflammasjon i behandlingsområdet.
- Kreft eller graviditet.

Ring idag på 38 02 30 01 hvis du ønsker trykkbølge mot din plage!